REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Rynek inwestycyjny nieruchomości komercyjnych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rynek inwestycyjny nieruchomości komercyjnych w Polsce [RAPORT]
W III kw. 2024 roku mogliśmy obserwować wyraźne ożywienie na polskim rynku inwestycyjnym. Na koniec września wartość transakcji osiągnęła 2,7 mld euro, co oznacza wzrost o prawie 60% rok do roku. W ostatnim kwartale zawartych zostało 7 dużych transakcji portfelowych, które stanowiły prawie 50% całkowitego wolumenu inwestycyjnego, dzięki którym m.in. odbił rynek magazynowy – wynika z najnowszego raportu "Rynek inwestycyjny nieruchomości komercyjnych w Polsce – III kw. 2024 r.," przygotowanego przez Avison Young.
[Polska] Polski rynek handlowy – w oczekiwaniu na nowe projekty, marki i konceptyartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek handlowy – w oczekiwaniu na nowe projekty, marki i koncepty
Niewielki wzrost podaży w I kwartale 2016 r. W budowie są duże projekty w głównych aglomeracjach.
Rusza nowy park handlowy N-Park Piotrków Trybunalskiartykuł
Pokaż artykuł
Rusza nowy park handlowy N-Park Piotrków Trybunalski
Za kilka dni oficjalnie rozpocznie swoją działalność kolejny nowy park handlowy sieci N-Park, której właścicielem jest firma Napollo. Tym razem w województwie łodzkim, w blisko 68-tysięcznym Piotrkowie Trybunalskim.
Koniec rozbudowy jednego z pierwszych centrów handlowych w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Koniec rozbudowy jednego z pierwszych centrów handlowych w Łodzi
W Łodzi zakończyła się rozbudowa centrum handlowego Nowa Górna. W efekcie prowadzonych prac, tuż przy istniejącym od lat i zmodernizowanym niedawno obiekcie, powstał nowoczesny park handlowy. Pod jego dachem kupujący mogą znaleźć aż 4 sklepy wielkopowierzchniowe popularnych marek.
CPIPG: świetne wyniki wynajmu powierzchni w 2024 roku mimo wyzwań rynkowychartykuł
Pokaż artykuł
CPIPG: świetne wyniki wynajmu powierzchni w 2024 roku mimo wyzwań rynkowych
Miniony rok był dla CPI Property Group (CPIPG) w Polsce – jednego z wiodących właścicieli i zarządców nieruchomości komercyjnych – okresem utrzymania wysokiej aktywności w wynajmie powierzchni biurowych i handlowych, mimo wyzwań rynkowych.
I połowa 2024 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
I połowa 2024 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce [RAPORT]
Łączna powierzchnia nowoczesnych obiektów handlowych oddanych do użytku w I połowie 2024 roku w Polsce wyniosła 175 tys. mkw. – wynika z danych Colliers. W efekcie całkowite zasoby w kraju przekroczyły 13 mln mkw. Znaczna większość nowej podaży, bo ponad 90%, zrealizowana została w formie parków handlowych. W budowie znajduje się obecnie 380 tys. mkw., z czego aż 78% zaplanowane jest do oddania jeszcze w tym roku.
W Polsce powstaną trzy kolejne, nowe parki handlowe Smart Parkartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce powstaną trzy kolejne, nowe parki handlowe Smart Park
Smart Park Poland uzyskał kolejne trzy prawomocne pozwolenia na budowę nowych parków handlowych w różnych regionach Polski. Nowe obiekty powstaną w Namysłowie, Tarnowskich Górach oraz Poddębicach.
Belgijski inwestor kupił Europę Centralną, największe centrum handlowe w Gliwicach artykuł
Pokaż artykuł
Belgijski inwestor kupił Europę Centralną, największe centrum handlowe w Gliwicach
Kolejne wielkie centrum handlowe w Polsce zmienia właściciela. Belgijski fundusz Mitiska REIM kupił największy kompleks tego typu w Gliwicach – Europa Centralna. Obiekt o powierzchni najmu 67 tys. mkw. jest strategicznie zlokalizowany na skrzyżowaniu dwóch autostrad A1 i A4, na nieruchomości o powierzchni 27 ha. Europa Centralna, to jedno z największych centrów handlowych w województwie śląskim.
[Polska] Polski rynek handlowy w fazie dynamicznego wzrostuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek handlowy w fazie dynamicznego wzrostu
Łącznie w Polsce powstaje 708 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 675 000 przypada na cent...
W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park [ZDJĘCIA]
W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park rozwijanej w Polsce przez Trei Real Estate Poland. Tym samym mapa handlowa największego miasta w województwie lubuskim wzbogaciła się o popularne miejsce zakupów typu convenience. Małe formaty dedykowane wygodnym, codziennym zakupom to najszybciej rozwijający się segment w kraju. Parki handlowe stanowiły w pierwszym kwartale br. aż 69 procent budowanej powierzchni w sektorze retail.
Napollo na finiszu komercjalizacji nowego N-Parku w Piotrkowie Trybunalskimartykuł
Pokaż artykuł
Napollo na finiszu komercjalizacji nowego N-Parku w Piotrkowie Trybunalskim
Napollo kończy komercjalizację kolejnego N-Parku. Nowy obiekt powstaje w Piotrkowie Trybunalskim, a jego otwarcie planowane jest na II kwartał 2023 roku. Prawie 100 proc. proc. powierzchni najmu pierwszego N-Parku w Piotrkowie Trybunalskim zostało już skomercjalizowane.
[Polska] Polacy kochają centra handlowe?artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polacy kochają centra handlowe?
W Polsce nie spada zainteresowanie galeriami handlowymi a popyt generuje podaż. Znajdujemy się w czo...
Dwa nowoczesne parki handlowe, w Zabrzu i w Gliwicach, zostały pozyskane przez prywatnego inwestoraartykuł
Pokaż artykuł
Dwa nowoczesne parki handlowe, w Zabrzu i w Gliwicach, zostały pozyskane przez prywatnego inwestora
Kolejna transakcja na rynku powierzchni handlowych w Polsce. Dwa nowoczesne parki handlowe w województwie śląskim, jeden zlokalizowany w Zabrzu a drugi w Gliwicach, zostały pozyskane przez prywatnego inwestora.
[Polska] Szykuje się intensywny kwartał na rynku nieruchomości handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Szykuje się intensywny kwartał na rynku nieruchomości handlowych
Po spokojnym III kwartale rynek nieruchomości handlowych przyspieszy. W IV kw. deweloperzy mogą odda...
Inwestorzy poszukują bezpiecznych projektówartykuł
Pokaż artykuł
Inwestorzy poszukują bezpiecznych projektów
Wysokie koszty finansowania inwestycji oraz inflacja, która negatywnie wpływa na koszty budowy i rentowność projektów przyniosła spadek aktywności inwestycyjnej niemal we wszystkich sektorach rynku nieruchomości w Polsce. Na działania podejmowane przez inwestorów bezpośrednio przekłada się też kondycja, w jakiej znajdują się poszczególne segmenty rynku. W ostatnim czasie najmocniej wyhamował rynek biurowy. Zarówno pod względem inwestycyjnym, jak i popytowym zwolnił również sektor magazynowy.
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientówartykuł
Pokaż artykuł
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientów
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że klienci coraz częściej są zmuszani do płacenia za parking w centrach handlowych – chociaż najemcy pokrywają koszty prowadzenia parkingu w ramach kosztów wspólnych. W ostatnich tygodniach takie opłaty wprowadziły m.in. CH Karolinka w Opolu, CH Posnania czy ETC w Swarzędzu. Takie praktyki to nie tylko utrudnienie dla klientów galerii handlowych, ale w długim terminie istotne zmniejszenie ruchu w danym obiekcie. To działa bezpośrednio na niekorzyść najemców sklepów i punktów usługowych, którzy co miesiąc opłacają całość kosztów prowadzenia parkingu.
W tym roku powstało 37 nowych obiektów handlowych [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W tym roku powstało 37 nowych obiektów handlowych [RAPORT]
Od początku tego roku na krajowym rynku handlowym do użytku oddano 37 nowych obiektów, a 12 rozbudowano – wynika z najnowszego raportu CBRE. Większość to parki zlokalizowane w mniejszych miejscowościach.
[Polska] Stabilny rozwój rynku handlowego w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Stabilny rozwój rynku handlowego w Polsce
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowuje rynek powierzchni handlowych w Polsce...
Mniej klientów odwiedza galerie i centra handlowe w Polsce. Spadki są we wszystkich województwach [BADANIE]artykuł
Pokaż artykuł
Mniej klientów odwiedza galerie i centra handlowe w Polsce. Spadki są we wszystkich województwach [BADANIE]
W trzecim kwartale br. ruch w centrach i galeriach handlowych spadł o blisko 12,4% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. W tym samym czasie zmniejszyła się liczba unikalnych klientów – o prawie 10% rdr. Natomiast częstotliwość zakupów minimalnie wzrosła w dwóch województwach, a w pozostałych odnotowano nieznaczne spadki. Skróceniu uległ przeciętny czas trwania wizyty – o 18 sekund, a także średni łączny czas pobytu w placówce – o ponad 5 minut.
Polski rynek handlowy atrakcyjny dla firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniejartykuł
Pokaż artykuł
Polski rynek handlowy atrakcyjny dla firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej
Centra handlowe w Polsce kuszą nie tylko globalne marki i znane brandy. Na nasz rynek coraz chętniej spoglądają także firmy z krajów bałtyckich oraz z Ukrainy. W II kw. roku eksperci Colliers wspierali debiuty litewskiej marki Candy POP, która otworzy pierwsze lokale w Złotych Tarasach oraz Westfield Mokotów w Warszawie, a także marki modowej Solmar, której produkty będzie można kupić w poznańskim centrum handlowym Posnania.
REKLAMA